Hva kan vi hjelpe deg med?


Utforsk FAQ-siden med alle våre mest stilte spørsmål. Finner du fortsatt ikke svar på det du lurer på, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice via chat eller e-post på nettbutikk@hoyer.no.



Retur


Hvor lang angrerett har jeg?

hoyer.no har du alltid 14 dagers angrerett på varene i din bestilling, som starter fra dagen pakken ble levert på valgt utleveringssted. For mer informasjon om din angrerett, kan du lese våre allmenne vilkår her

Merk at det tilkommer en returavgift på 89.- for alle returforsendelser. 


Koster det penger å returnere?

For alle returforsendelser forekommer det en returavgift på 89 kroner. Returavgiften vil bli trukket fra tilbakebetalingsbeløpet tilhørende din ordre. 


Kan jeg returnere varer fra ulike bestillinger i samme pakke?

Absolutt – det kan du gjøre! Bare legg alle varene du ønsker å returnere i samme pakke og fyll ut returseddelene som fulgte med når du mottok de ulike bestillingene, slik at vi ser at det er retur fra to bestillinger når vi registrerer det hos oss. Kontakt kundeservice her, så ordner de så du kun blir trukket for én returfrakt.


Kan jeg bytte størrelse på en vare og få samme rabatt neste gang?

Ja, det kan du! Dersom du har benyttet en rabattkode eller på annen måte bestilt et produkt med rabatt, behøver du kun å returnere varen som ikke passer, og legge inn en ny bestilling i riktig størrelse. Kontakt så kundeservice her og vis til ordrenummeret på din nye og gamle ordre slik at de kan registrere rabatten for deg. Merk at de ikke har mulighet til å korrigere prisen på en vare i din nye bestilling før returen er mottatt og godkjent hos oss. 


Kan jeg returnere varer bestilt på nett i en fysisk Høyer-butikk?

Det er ikke mulig å returnere varer bestilt på hoyer.no i noen av våre fysiske butikker. Dersom du ønsker å gjøre en retur på din bestilling, ber vi deg følge instruksjonene på følgeseddelen som fulgte med pakken du mottok varene i. 

Hvorfor? Besøker du en av våre flotte butikker rundt om i landet vil du oppdage at hver enkelt fører et bredt spekter av ulike merkevarer sammensatt for å sørge for at du alltid får en helt unik handleopplevelse hos oss. Da alle butikkene har ulike kombinasjoner av varer og merker, er det ikke mulig å returnere en nettordre i fysisk butikk. 


Hvorfor ble produktet sendt tilbake til meg etter retur? 

Har du sendt inn en retur til hoyer.no og fått den tilbake i retur, betyr det at våre behandlere har underkjent din retur fordi varen(e) ikke kvalifiserer til retur i henhold til våre returregler. 

Mer informasjon om våre returregler finner du her. 


Hvorfor ble ikke returen min godkjent?

Hoyer.no forbeholder seg retten til å underkjenne en retur dersom varen(e) ikke er i slik stand at de kan selges på nytt – eller kunden kan bli debitert for det tapet hoyer.no lider ved å selge varen med rabatt. 

Se informasjon om returregler her. Mer informasjon om varer som ikke favnes av innholdet i returretten finner du i våre allmenne vilkår her


Når får jeg tilbake penger etter at jeg har returnert?

Pengene for de returnerte varene i din retur vil tilbakebetales til deg, så snart din retur har ankommet vårt lager og er godkjent av våre returbehandlere. Det kan ta opptil 5-10 virkedager* (mandag-fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto. 

Du vil alltid tilbakebetales på samme måte som betalingsmåten du benyttet deg av da du bestilte din ordre.

Ved kortbetaling blir pengene refunderte varer tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Har du brukt VIPPS som betalingsmetode vil tilbakebetalingen automatisk gå tilbake til det bankkortet som er koblet til din VIPPS-konto. Husk at det kan ta opptil 10 virkedager før beløpet er synlig på din konto/ditt kredittkort.

* Merk at det ved helg, høytider eller øvrige ekstraordinære dager og anledninger, kan være noe lengre behandlingstid på registrering av din retur som følge av utvidet leveringstid hos fraktselskapet. Er du usikker rundt- eller har spørsmål vedrørende din retur, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice her. 

  • Vipps- og kortbetaling: Refunderingen gjøres samme dag som returen godkjennes (du vil motta en returbekreftelse), til samme konto som ble trukket ved kjøpet. Det kan ta opptil 5-10 virkedager fra vi refunderer deg til beløpet er synlig på din konto.  
  • Klarna faktura/Klarna delbetaling: Din faktura vil automatisk bli korrigert av Klarna, når din retur er mottatt og godkjent hos oss (du vil motta en returbekreftelse). Les mer om Klarna faktura/delbetaling her. Unngå purregebyr på varer du har returnert ved å utsette betalingen via din Klarna-konto på nett eller direkte i Klarna-appen. 
  • Gavekort: Tilbakebetaling skjer til samme gavekort som ble benyttet ved kjøpet innen 1-2 virkedager (etter at du har mottatt returbekreftelse). Har du ikke lengre hverken gavekort eller kode? Kontakt vår kundeservice her, så hjelper vi deg videre. 




Priser


Hvorfor har noen produkter to ulike førpriser?

Vår forpliktelse til å være transparente om prishistorikk på våre produkter følger markedslovens strenge krav om markedsføring av førpris. Produkter som tidligere har vært rabattert inntil 30 dager før en ny kampanje vil dermed vise to ulike førpriser: «Laveste pris siste 30 dager», som er det produktet har vært solgt for inntil 30 dager før den nye kampanjen, og «Opprinnelig pris». De prosentuelle endringene vil også være synlig bak hver førpris. Produkter som ikke har oppført «Laveste førpris siste 30 dager» har de siste 30 dagene før den nye kampanjen ikke vært på noe annet tilbud. Den opprinnelige prisen er derfor den laveste førprisen de siste 30 dagene.



Uavhentede pakker


Ved tilfeller av uavhentede pakker vil omkostninger faktureres kunden. Dersom en pakke kommer i retur til oss, refunderer vi deg beløpet for varen(e) minus returfrakten. Dersom du har oppgitt feil kontaktinformasjon under bestilling, står du selv ansvarlig for dette, og må fullføre en ny bestilling om du fortsatt ønsker varene.  



Reklamasjon


Som kunde har du alltid 2 års reklamasjonsrett på Høyer sine varer, ref. forbrukerkjøpsloven. Høyer følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. 



Hvordan reklamerer jeg på varer kjøpt på hoyer.no?

Kontakt vår kundeservice via chat eller e-post dersom du har opplevd at varene dine har feil og/eller mangler, eller er blitt skadet på vei til deg. Tilbakemelding om feil og/eller mangler ved mottatte varer skal overbringes vår kundeservice raskest mulig etter uthenting av bestilling. Anmodninger om reklamasjoner sendes skriftlig med bilde av feil/skade til kundeservice@hoyer.no eller kommuniseres direkte i chat (se våre åpningstider her). Husk å merk e-post med navn og ordrenummer for raskest mulig behandlingstid. Reklamasjonsretten på hoyer.no gjelder i henhold til de norske lover. 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for vurdering av eventuelle feil og mangler. Dersom kjøper (du) iverksetter tiltak for å utbedre feilen eller mangelen utover det som er avtalt med hoyer.no, vil ikke disse utgiftene bli dekket. 


Hvordan reklamerer jeg på varer kjøpt i en fysisk butikk?

Ønsker du å reklamere for en vare kjøpt i en fysisk butikk, tar du med varen og kvittering/kontoutskrift til butikken du kjøpte varen i. Her vil våre ansatte kunne se på varen og hjelpe deg videre i prosessen. Du kan også kontakte våre fysiske butikker direkte via ulike kanaler – kontaktinformasjon finner du på våre butikksider. 

Vår kundeservice forbeholder seg retten til å kun svare på henvendelser omhandlende bestillinger på hoyer.no.



Frakt og levering


Hvor lang er leveringstiden?

Du vil bli informert om forventet leveringstid på din bestilling under checkout og i e-posten med ordrebekreftelsen. Avhengig av varen(e) du har bestilt samt forsendelsesmetode kan dette variere. Merk derfor at opplysningene under er generelle estimater og at avvik på behandlings- og leveringstid kan forekomme i perioder med for eksempel salg, kampanjer eller julehandel. 

Du vil motta en e-post fra oss når din ordre hentes ut fra et av våre lagre. Dersom du ikke har mottatt pakken din etter 7 virkedager, kan du kontakte vår kundeservice

PostNord: spor pakken din med PostNord her

MyPack Home og MyPack Collect: leveres normalt innen 1-2 virkedager i sentrale strøk i Sør- og Midt-Norge. I mindre sentrale strøk, som øyer, øvre strøk i innlandet og Nord-Norge, er leveringstiden på 1-5 virkedager.

Posten: spor pakken din med Posten/Post Norge her

Klikk & Hent

Ordre lagt med Klikk & Hent som skal hentes i butikk har en behandlingstid på 2 timer* innenfor butikkens åpningstid. Åpningstider for butikkene finner du på våre butikksider her.

*Alle ordre pakkes i løpet av 2 timer etter registrering, såfremt ordren er lagt innen butikkens åpningstid. For ordre registrert i løpet av butikkens siste åpningstime, kan pakkingen skje dagen derpå. 


Hvordan sporer jeg pakken min?

Du vil få en SMS eller e-post av PostNord når de har hentet ordren din og er klare for å kjøre den hjem til deg. Ordren din kan spores med sporingsnummeret som står oppgitt på bekreftelsen du mottar fra PostNord. 

Spor pakken din hos PostNord her




Andre vanlige spørsmål



Er det like priser og kampanjer på nettbutikken som i fysisk butikk?

Priser i butikk og online kan variere og vi forbeholder oss retten til å forandre våre priser. Du kan oppleve at fysiske butikker og hoyer.no har ulike priser under kampanjeperioder. For spørsmål vedrørende varepriser i butikk, finner du kontaktinformasjonen til alle våre butikker her


Er det likt varesortiment på nettbutikken og i fysisk butikk?

Utvalget av merkevarer og produkter kan variere mellom alle våre fysiske butikker og online. Oversikt over hvilke merkevarer de ulike butikkene fører finner du her. For spørsmål om spesifikke varer i fysisk butikk, vennligst kontakt din nærmeste Høyer-butikk. 


Kommer produktet tilbake på lager?

Vår kundeservice har dessverre ikke informasjon om hvilke varer som kommer tilbake på lager, men du har alltid muligheten til å velge å få beskjed når varen er tilbake på lager, på alle utsolgte varer. Er du usikker på hvordan du gjør dette, kan du kontakte kundeservice for bistand her


Kan jeg etterregistrere en rabattkode?

Har du glemt å registrere en rabattkode kan du kontakte kundeservice via chat eller e-post og legge ved ordrenummeret ditt, så kansellerer de din ordre for deg slik at du kan legge inn en ny ordre med rabattkoden. Merk at dette kun er en mulighet dersom pakken din ennå ikke er pakket og sendt. 


Hvordan vet jeg at bestillingen har gått gjennom?

Du vil motta en ordrebekreftelse på din registrerte e-post når bestillingen din er registrert. Husk å sjekke søppelposten dersom du ikke finner din ordrebekreftelse i innboksen. Finner du fortsatt ingen ordrebekreftelse? Kontakt kundeservice her eller i chat for bistand. 


Kan jeg avbryte eller endre en bestilling?

Vi kan kun avbryte din bestilling dersom den ennå ikke har blitt behandlet. Kontakt kundeservice via chat for å sjekke om dette er mulig for din bestilling. Endringer i en bestilling du allerede har mottatt ordrebekreftelse på kan dessverre ikke endres, men du kan alltid legge inn en ny bestilling dersom du ønsker flere varer.